Lasse Holopainen nimitetty Spinnovan lakiasiainjohtajaksi ja hallituksen sihteeriksi

Vastuullisia tekstiilimateriaaleja kehittävä Spinnova on nimittänyt Lasse Holopaisen lakiasiainjohtajaksi ja hallituksen sihteeriksi tukemaan yhtiön seuraavan vaiheen laajentumista.

Spinnova on nimittänyt OTM Lasse Holopaisen, 40, yhtiön lakiasiainjohtajaksi ja hallituksen sihteeriksi 19.11.2021 alkaen.

Lakiasiainjohtajana Lasse ottaa vastuulleen yhtiön kaikki lakiasiat ja tukee ylintä johtoa yhtiön toimintaan liittyvissä oikeudellisissa asioissa. Hallituksen sihteerinä Lasse tukee ja neuvoo Spinnovan hallitusta ja sen valiokuntia heidän työssään.

Lasse siirtyy Spinnovalle Nokia Oyj:n palveluksesta, missä hän on toiminut eri tehtävissä mm. kaupallistamassa Nokian immateriaalioikeuksia sekä lakiosastolla neuvomassa yhtiötä sen maailmanlaajuisissa toiminnoissa. Lasse Holopainen on myös aikaisemmin toiminut Tuxera Oy:n lakiasioista vastaavana johtajana sekä lakimiehenä Roschier Asianajotoimistossa neuvoen asiakkaita yrityskauppoihin ja yhtiöoikeuteen liittyvissä asioissa.

– On ilo toivottaa Lasse tervetulleeksi Spinnovalle. Spinnova on nyt saavuttanut vaiheen, jossa tarvitsemme oman lakiasiantuntijan tulevaa kasvuamme tukemaan. Lasse on laajan kokemuksensa ansiosta vahva lisäys tiimiimme, toteaa Spinnovan talousjohtaja Ben Selby

Spinnova on tänä syksynä rekrytoinut aktiivisesti kaupalliseen-, R&D- ja konsernihallintotiimiinsä uutta henkilöstöä tukemaan yhtiön kasvua ja tuotannon skaalaamista.