Spinnovan osakkeiden merkintä optio-oikeuksilla 2018

SPINNOVA OYJ YHTIÖTIEDOTE, 14.2.2022 KL 13.45 EET

Spinnova Oyj:n optio-oikeuksilla 2018 on merkitty 1.12.2021-31.12.2021 yhteensä 60 600 yhtiön uutta osaketta. Optio-oikeuksilla tehtyjen merkintöjen merkintähinta, 68 478 euroa, kirjataan kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Kaupparekisteriin merkinnän jälkeen Spinnovan osakkeiden yhteismäärä on 51 304 205 osaketta.

Optio-oikeuksien perusteella merkityt osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin 14.2.2022.

Uudet osakkeet tuottavat omistajilleen osakkeenomistajan oikeudet rekisteröintipäivästä lähtien. Osakkeet ovat kaupankäynnin kohteena Nasdaq Helsinki Oy:ssä yhdessä vanhojen osakkeiden kanssa 15.2.2022 alkaen.

Merkintäaika Spinnovan optio-oikeuksilla 2018 päättyy 31.12.2028.

Optio-ohjelmien 2018 keskeiset ehdot ja lisätietoja ovat nähtävissä yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://spinnovagroup.com/fi/hallinto-ja-johtaminen/palkitseminen/.

Lisätietoja antaa:

Janne Poranen
janne.poranen@spinnova.fi

Alexander Corporate Finance Oy
P. 050 520 4098

Spinnova mullistaa tekstiilien valmistustavan globaalisti. Spinnova on kehittänyt uudenlaisen teknologian tekstiilien valmistamiseen puusta ja jätevirroista kuten nahka-, tekstiili- tai ruokajäte, ilman haitallisia kemikaaleja.

Patentoitu SPINNOVA®-kuitu ei tuota yhtään jätettä, sivuvirtoja tai mikromuovia, ja sen aiheuttamat CO2-päästöt ja vedenkäyttö ovat minimaaliset. SPINNOVA®-materiaalit ovat nopeasti biohajoavia ja täysin kierrätettäviä.

Spinnova on sitoutunut käyttämään ainoastaan ekologisia raaka-aineita kuten FSC-sertifioitua puuta tai jätevirtoja. Spinnova tekee yhteistyötä johtavien tekstiilialan brändien ja teollisten kumppaneiden kanssa kaupallistaakseen SPINNOVA®-tekstiilit globaalisti. Spinnovalla on teollisen mittakaavan pilottitehdas Suomessa, ja se on skaalaamassa tuotantoaan kaupallisiin volyymeihin.

www.spinnova.com
www.spinnovagroup.com