Spinnova Oyj:n nimitystoimikunnan kokoonpano

SPINNOVA OYJ, YHTIÖTIEDOTE, 5.9.2022, klo 13.00

Spinnova Oyj:n nimitystoimikunnan kokoonpano

Spinnova Oyj:n nimitystoimikunnan seuraavalla kaudella muodostavat seuraavat jäsenet:

Vinicius Nonino, Suzano S.A.
Hanna Liiri, Besodos Investors Oy
Ilkka Kivimäki, Maki.vc Fund I Ky
Janne Poranen, Spinnova Oyj:n hallituksen puheenjohtaja

Nimitystoimikunnan sääntöjen mukaisesti nimitystoimikunnalla on neljä (4) jäsentä. Kolme (3) jäsenistä edustavat kolmea suurinta osakkeenomistajaa, ja yksi (1) jäsen on hallituksen keskuudestaan nimittämä jäsen.

Yhtiön suurimmat osakkeenomistajat, joilla on oikeus nimittää nimitystoimikunnan jäseniä, määritellään vuosittain Euroclear Finland Oy:n ylläpitämän osakkeenomistajarekisterin rekisteröityjen omistusosuuksien perusteella kyseessä olevan vuoden syyskuun ensimmäisenä arkipäivänä, tai perustuen hallintarekisteröityjen osakkeenomistajien erikseen antamaan tietoon. Suurimman osakkeenomistajan edustaja nimitetään nimitystoimikunnan puheenjohtajaksi, elleivät nimitystoimikunnan jäsenet päätä yksimielisesti toisin.

Spinnova Oyj:n nimitystoimikunnan tehtävänä on valmistella ja esitellä varsinaiselle yhtiökokoukselle, ja tarvittaessa ylimääräiselle yhtiökokoukselle, ehdotukset hallituksen jäsenten valitsemisesta ja palkitsemisesta sekä hallitusvaliokuntien jäsenten palkitsemisesta. Lisäksi toimikunnan tehtävänä on varmistaa, että hallituksella ja sen jäsenillä on riittävä tietotaso ja kokemus vastata Yhtiön tarpeisiin.

Lisätietoa Spinnova Oyj:n nimitysvaliokunnasta on saatavilla Yhtiön sijoittajasivuilla osoitteessa spinnovagroup.com/fi/nimitystoimikunta/

Virva Vesanen, Head of Investor Relations

SPINNOVA®-kuitu ei tuota lainkaan jäte- tai sivuvirtoja tai mikromuovia, ja sen CO2-päästöt ja vedenkäyttö ovat minimaaliset.

SPINNOVA®-materiaalit ovat nopeasti maatuvia ja kierrätettäviä. Spinnova on sitoutunut käyttämään vain vastuullisia raaka-aineita kuten FSC-sertifioitu puu ja jätevirrat. SPINNOVA®-kuitu tuotetaan ilman haitallisia tai monimutkaisia kemiallisia prosesseja, ja se tuntuu luonnollisilta kuiduilta kuten puuvilla ja pellava.

Spinnovan osakkeet (SPINN) noteerataan Nasdaq First North Growth Market Finland -kasvumarkkinapaikalla.

SPINNOVA®-kuidun verkkopalvelu: www.spinnova.com
Spinnova-konsernin verkkopalvelu: www.spinnovagroup.com