Spinnova Oyj: Allan Andersen nimitetty myyntijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

SPINNOVA OYJ, YHTIÖTIEDOTE 2.5.2022 klo 12.00

Spinnova on nimittänyt Allan Andersenin myyntijohtajaksi (Chief Sales Officer) ja johtoryhmän jäseneksi. Tehtävä on uusi ja tukee keskeisellä tavalla Spinnovan liiketoiminnan kasvua ja skaalaamista. Hän on aloittanut tehtävässään 2.5.2022 ja raportoi yhtiön toimitusjohtajalle.

Allan Andersenilla on 20 vuoden kokemus vaativista kaupallisista ja liiketoiminnan kehittämisen tehtävistä urheiluvälineteollisuudessa. Ennen Spinnovalle tuloaan hän työskenteli Under Armourilla vuosina 2013–2022 useissa tehtävissä, kuten myyntijohtajana, kaupallisen optimoinnin ja markkina-avausten johtajana, globaalin myynnin ryhmävastaavana sekä kansainvälisen liiketoiminnan kehitysjohtajana. Vuosina 2001–2013 hän työskenteli Adidas Nordicissa ja Adidas Latin Americassa hankkien merkittävää kokemusta urheiluvälineiden myynnistä ja etenemällä lopulta Adidas Latin America -liiketoiminnan myyntijohtajaksi.

Lotta Kopra jatkaa Spinnovan johtoryhmässä tuotejohtajan (Chief Product Officer) tehtävässä ja raportoi toimitusjohtajalle.

”Olemme iloisia toivottaessamme Allanin tervetulleeksi mukaan rakentamaan menestystarinaamme yhdessä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa sekä vahvistamaan Spinnovan johtoryhmää entisestään. Hänellä on erinomaista osaamista kansainvälisten markkinoiden kasvattamisesta, myynnin kehittämisestä eri kanavissa sekä brändin kehittämisestä. Olemme alusta asti tehneet yhteistyötä johtavien vaate- ja jalkinemerkkien kanssa kehittääksemme kaupallisia SPINNOVA®-tekstiilituotteita. Tavoitteemme on olla suosituin kestävän kehityksen tekstiilimateriaali eri kategorioissa ja toimialoilla. Allanin kokemus ja profiili tukevat hyvin missiomme ja strategisten suuntamme toteutumista. Olemme innoissamme hänen liittyessään tiimiin”, kommentoi toimitusjohtaja Janne Poranen Spinnovasta.

”Olen iloinen liittyessäni mukaan Spinnovaan erittäin tärkeässä kaupallisessa vaiheessa ja päästessäni auttamaan asiakkaitamme ja kumppaneitamme luomaan entistä enemmän arvoa ja kaupallisia mahdollisuuksia. Odotan innolla, että pääsen tuomaan kansainvälisen myynnin ja markkinakehityksen osaamiseni Spinnovalle ja jatkamaan Spinnovan tiimin rakentaman vahvan perustan kehittämistä”, kommentoi Allan Andersen, Spinnovan myyntijohtaja.

Janne Poranen, toimitusjohtaja

P. 050 520 4098

Spinnova mullistaa tekstiilien valmistustavan globaalisti. Spinnova on kehittänyt uudenlaisen teknologian tekstiilien valmistamiseen puusta ja jätevirroista kuten nahka-, tekstiili- tai ruokajäte, ilman haitallisia kemikaaleja.

Patentoitu SPINNOVA®-kuitu ei tuota lainkaan jäte- tai sivuvirtoja tai mikromuovia, ja sen CO2-päästöt ja vedenkäyttö ovat minimaaliset. SPINNOVA®-materiaalit ovat nopeasti maatuvia ja kierrätettäviä. Spinnova on sitoutunut käyttämään vain vastuullisia raaka-aineita kuten FSC-sertifioitu puu ja jätevirrat. SPINNOVA®-kuitu tuotetaan ilman haitallisia tai monimutkaisia kemiallisia prosesseja, ja se tuntuu luonnollisilta kuiduilta kuten puuvilla ja pellava.

SPINNOVA®-kuidun verkkopalvelu: www.spinnova.com
Spinnova-konsernin verkkopalvelu: www.spinnovagroup.com