Spinnova jatkaa yhteistyötä Luhta Sportswear Companyn kanssa ja julkaisee SPINNOVA®-kuiduista valmistetun t-paidan

SPINNOVA OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 12.6.2024 klo 09.15

Luhta Sportswear Companyn tuotemerkki Rukka julkaisi SPINNOVA®-kuiduista valmistetun t-paidan, jota on saatavana kahdessa eri värissä, syvänsinisenä ja valkoisena. Paita on valmistettu sekoituksesta, jossa on 29 % puupohjaista SPINNOVA®-kuitua, 68 % puuvillaa ja 3 % elastaania. Luhta Sportswear Companyn tuotemerkki Icepeak on aiemmin lanseerannut olkalaukun Suomen olympiajoukkueen asuun XXIV talviolympialaisiin. T-paita on osa Rukan vuoden 2024 olympiamallistoa ja ensimmäinen tuotemerkin SPINNOVA®-kuitua sisältävä tuote, joka on saatavilla verkossa kuluttajille.

”Olemme asettaneet yhdeksi vastuullisuustavoitteeksemme kiertotalouden mukaiset mallistot vuoteen 2040 mennessä. Siksi olemme erityisen kiinnostuneita tätä tavoitetta tukevista materiaali-innovaatioista ja teemme tiivistä yhteistyötä materiaalikumppaneidemme kanssa niiden löytämiseksi. Suomalainen edelläkävijä Spinnova on hyvä esimerkki innovatiivisesta materiaalikehityksestä”, toteaa Luhta Sportswear Companyn vastuullisuusjohtaja Annamaria Väli-Klemelä.

”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Luhdan kaltainen merkittävä suomalainen tuotemerkki valitsi meidät uuden tuotteensa materiaaliksi. Tämä on osoitus siitä, että kuituamme voidaan käyttää erilaisissa sovelluksissa ja käyttökohteissa. Kuten olemme aiemmin maininneet, vaikka Spinnovan ydin on kuiduntuotantoteknologian myynti ja toimitus, jatkamme tärkeää brändiyhteistyötä auttaaksemme markkinoita löytämään yhä enemmän käyttökohteita kuidullemme ja näyttääksemme, mihin kuitu soveltuu”, sanoo Spinnovan toimitusjohtaja Tuomas Oijala.

T-paita on saatavilla Rukan verkkokaupasta Suomessa: https://luhta.com/fi/fi/p/rukka-calgary-u-575448108gc