Shahriare Mahmood Spinnovan johtoryhmän jäseneksi

Vastuullisia tekstiilimateriaaleja kehittävä Spinnova on nimittänyt Shahriare Mahmoodin vastuullisuusjohtajakseen ja johtoryhmänsä jäseneksi.

Johtoryhmän jäseneksi nimitetty vastuullisuusjohtaja (Chief Sustainability Officer) Shahriare Mahmood vastaa toimitusjohtajan alaisuudessa Spinnovan vastuullisuudesta ja tekstiilikehityksestä.

Sekä tekstiilikehitys että vastuullisen toimitusketjun kehittäminen ovat Mahmoodin osaamisaluetta. Spinnova kehittää osana strategiaansa sekä SPINNOVA®-kuitua, siitä valmistettuja kankaita että SPINNOVA®-materiaaleista tehtyjä tuotteita brändikumppaneidensa kanssa. Ensimmäisen kaupallisen SPINNOVA®-kuitua tuottavan tehtaan arvioidaan aloittavan tuotantonsa vuoden 2022 lopussa.

– Mahmoodin nimitys johtoryhmään korostaa vastuullisuuden merkitystä kaikessa toiminnassamme. Lähestyessämme kaupallista tuotantoa hänen rooliinsa sisältyy myös, että arvoketjumme tehdään sidosryhmille läpinäkyväksi, toteaa Spinnovan toimitusjohtaja ja toinen perustaja Janne Poranen.

Shahriare Mahmood siirtyi Spinnovan vastuullisuusjohtajaksi jo elokuussa 2020 Reiman R&D- ja vastuullisuusjohtajan tehtävästä. Hänellä on sekä kemian että tekniikan insinööritutkinto, ja tekstiilialan kokemusta niin teollisuudesta ja materiaalikehityksestä kuin laadun ja alihankintaketjun johtamisestakin. Mahmood on myös väitellyt tohtoriksi vastuullisuusjohtamisesta Oulun yliopistossa.

Hyväksytty neuvonantaja

Alexander Corporate Finance Oy