Haltin SPINNOVA®-kuidusta valmistettu urbaani parkatakki saapuu markkinoille tänään

Haltin Kallio®-mallistoon kuuluva SPINNOVA®-kuidusta sekä puuvillasta valmistettu vettähylkivä ja tuulenpitävä parkatakki on saatavilla Stockmannin Halti-myymälässä (4krs.) ja Haltin verkkokaupassa 4. huhtikuuta alkaen. Takki on suunniteltu Suomessa ja valmistettu Virossa.

Kotimaisten ulkoiluvaate- ja varustemerkki Haltin ja vastuullisia tekstiilikuituja valmistavan Spinnovan marraskuussa julkaisema Cyclus unisex -parkatakki saapuu markkinoille huhtikuussa. Takki kuuluu Kallio® by Halti -mallistoon, jonka vaatteet ovat teknisiä, ajattomia ja tyylikkäitä, ja suunniteltu kaupunkiympäristöön. Takkia on saatavilla rajoitettu ja numeroitu erä.

Cyclus unisex -parkatakki on moderni kunnianosoitus Haltin juurille, jotka ovat eräilyn ja luonnonkuitujen maailmassa. Juuret retkeilystä inspiroivat niin takin värimaailmaa, tyyliä kuin materiaalia. Takki on valmistettu ympäristöystävällisestä SPINNOVA®-kuidusta sekä puuvillasta ja värjätty ruotsalaisen Imogon resurssitehokkaalla teknologialla. SPINNOVA®-kuidun valmistuksessa käytetään hyvin vähän vettä eikä lainkaan haitallisia kemikaaleja.

Kuitu on täysin biohajoavaa ja kierrätettävää. Takin suunnittelussa ja kaikissa yksityiskohdissa nappivalintoja myöten on huomioitu pitkäikäisyys ja helppo korjattavuus sekä materiaalien ympäristöystävällisyys ja kierrätettävyys. Takki on malliltaan unisex ja sen suositeltu jälleenmyyntihinta on 399 euroa.

”Tämä on ollut oppimisprosessi uudenlaisten kuitujen ja vastuullisen värjäysteknologian hyödyntämisessä tekstiilituotannossa. Ensimmäiseksi yhteiseksi tuotteeksi valikoitui ajaton ja arkikäyttöön sopiva parkatakki”, Haltin toimitusjohtaja Aki Kuusilehto kertoo.

”Halusin suunnittelussa mennä Haltin alkujuurille, mutta en toisintona vaan modernina ja urbaanina tribuuttina. Suunnitteluni lähtökohtina olivat ajattomuus, tekninen toiminnallisuus ja luonnon kunnioitus. Näillä kriteereillä valitsimme SPINNOVA®-kuidun takin materiaaliksi. Takki kestää vaihtelevassa säässä ja aikanaan, se on korjattavissa ja sen materiaalit ovat kierrätettävissä”, Haltin suunnittelija Hanna Koivula kertoo.